zaterdag 8 januari 2011

6 Heerlijke Tips Voor Een Gezond Gevoel

Een tijdje geleden besloot ik niet langer TV te kijken. Ik was bijna tien kilogram bijgekomen, at veel te vaak fastfood (omdat ik liever voor de televisie zat dan mezelf te leren worteltjes koken) en voelde me elke dag moe en lusteloos.

Door zoveel reclames en ‘gezondheidsprogramma’s’ te zien, was ik het noorden kwijt. Wat is nu gezond en wat niet? Kan een 0% yoghurt? Is cola Light wel degelijk schadevrij?
Mijn speur- en vooral testwerk hebben me enkele basics opgeleverd. ‘Kleine dingetjes’ die me snel een *fijn* gevoel opleveren.
Geloof mij niet, maar test ze zelf uit. Er bestaan geen ‘algemene’ regels, maar misschien voel ook jij je goed bij een van deze tips. Eén leuke tip maakt dit artikel geslaagd. Ik hoop dat ik je hiermee kan plezieren!
TIP 1 Eet Elke Dag Haver
Haver geeft energie, is erg voedzaam (vitamine B en mineralen), werkt versterkend voor je gezondheid en reinigt je lichaam.  Haver gaat vermoeidheid tegen, een zalige bron van energie!
Haver kan je eten als papje ’s morgens (met melk) maar je kan ze ook inbouwen in je lunch of avondeten. Ook in brood is haver verwerkt.
Haver vindt je in de supermarkt bij de ontbijtgranen en muesli.
Probeer dit leuke recept met haver.
TIP 2 Eet Dagelijks Een Sappige Appel
Een appel ontgift, zorgt voor een goede spijsvertering, werkt tegen virussen en is goed voor de tanden.
Wie zou niet overtuigd zijn?
‘An Apple A Day Keeps The Doctor Away’. Klinkt je bekend?
TIP 3 Eet Regelmatig Kool
Kolen zouden helpen kanker voorkomen, maar zijn gewoon supergoed voor ons. Ze bevatten veel vitamines en de mogelijkheden zijn eindeloos: er is witte kool, groene kool of savooikool, rode kool, bloemkool, broccoli, spruitjes.
De buitenste bladeren bevatten het meeste vitamine C – gebruik ze vrij.
Kolen kunnen verwerkt worden in groentepannetjes, soepen, ovenschotels of gewoon gekookt worden.
 Probeer dit lekkere recept met Kool.
TIP 4 Drink Kamillethee Voor Het Slapengaan
Kamillethee helpt ons ontspannen. Ze helpt stress verminderen en garandeert een goede nachtrust (wanneer we ons erg opgejaagd voelen mogen we drie keer per dag een tas thee drinken om ons tot ontspannen te brengen). Bovendien is het goed voor de spijsvertering (door de stress ‘lam’ gelegd activeert kamille waar nodig).
TIP 5 Drink Groene Thee
Groene thee is werkelijk goed voor alles, onze gehele gezondheid heeft er baat bij. Ik drink ze elke dag, een grote kan en ik krijg er maar niet genoeg van. Ze is gezond en weerhoudt me ervan te gaan snoepen of eten uit verveling.
Een leuke tip:
Laat je theezakje eerst een minuutje weken in een half kopje warm water, giet dan dat water weg en neem dan pas een volle kop. Zo giet je letterlijk de cafeïne af, zodat je hart niet meteen als een razende tekeer gaat. Op deze manier voeren Chinezen hun theeceremonie uit.
Gezond en lekker!
TIP 6 Begin Je Ontbijt Met Fruit
Schenk jouw lichaam de vitamines die ze nodig heeft. Jouw maag kan deze er beter uithalen als ze er eerst inkomen. Fruit je energie voor de dag! Het werkt écht.

Dit zijn mijn basics van elke dag.
Geniet van deze tips.
Nogmaals: geloof me niet, maar test ze uit en *verras* jezelf!
PS -- Heb jij ook leuke gezondheidstips, deel ze op deze Blog! Samen helpen we elkaar naar leukere, gezondere mensen.
PSS -- Een leuk boekje is ‘natuurlijke huismiddeltjes’ van Karen Hurell. Je vindt er heel wat informatie over ‘dagelijkse’ producten zoals komkommer, ui, citroen en hoe ze ons leven kunnen verrijken.

© 2011 Natasha Rose. All Rights Reserved.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten