dinsdag 5 juli 2011

"Stress Op Werk" = Stress In Bed?

Druk & Draven.

Thuiskomen, opruimen, koken, was doen, zorgen dat
alles 'klaar' staat voor morgen.
Nog aan die verschrikkelijke klant denken of het gesprek met mijn baas
voor de zoveelste keer in mijn hoofd opnieuw doen.

Maar dat was nog niet het ergste.

Wanneer ik dan eindelijk alles rond had, en me in de zetel kon gaan zetten,
dan kwam er dit:

"Schatje, je ziet er sexy uit... "(kus kus)

"Hmmm ... "

Friemel friemel.

'Ik ben nu veel te moe hoor ..."

Baf: schuldgevoel.

Wanneer we stress op het werk aanpakken, dan doen we niet alleen onszelf
maar ook onze geliefde een heel groot plezier.

En met deze simpele strategie maak je het allemaal mogelijk.

Sterk Staan ... Ow Yeah!

Feit is: wanneer we moe of prikkelbaar zijn, dan zijn we als een spons die elk druppeltje stress opzuigt. Als een zombie of stressbal rondlopen op ons werk heeft dan ook als gevolg dat we 's avonds NOG MEER uitgeput zijn.

Maar het goede nieuws is: wanneer we sterk staan, dan bouwen we voor onszelf een buffer, dat geen toevloed van stress ooit nog toelaat, zelfs geen tsunami!

Het geheim zit in een simpele zin:

"Het wordt een super leuke dag"


Toen ik er deze geweldige strategie ontdekte via The Secret, leek ik plots immuun 
geworden voor stress en zoveel andere negatieve reacties waar ik op mijn werk 
dagelijks mee geconfronteerd werd. 

Ik stond voor de spiegel en terwijl ik mijn tanden poetste, 
dan herhaalde ik deze eenvoudige woorden in mijn hoofd: 

"Het wordt een superleuke dag."

En dit heeft 2 enorme voordelen: 
  • In de eerste plaats kunnen we maar 1 gedachte per keer hebben, dus hierdoor liet ik geen ruimte voor zorgen en ramp scenario's. 
  • Plus, mijn gehele energie veranderde: ik voelde me elke dag energieker en na enkele dagen ging ik al met een glimlach de deur uit - terwijl de situatie net dezelfde was gebleven.

En ik hoor je -- in het begin geloofde ik er ook niets van. Maar wat had ik te verliezen? 

Kijk, de magie werkt zo: hoe vaker je dit voor jezelf herhaalt, hoe meer je het begint te geloven ... 
zo stilletjes aan ... tot op het punt waar niets of niemand je nog omver krijgt.

Wanneer we sterk staan is het gemakkelijk om de stress gewoon te laten waar ze hoort, 
buiten ons, op ons werk & genieten onze geliefden opnieuw van een 
stralende, sexy lady & een blije mama.

En daar doen we het toch voor!

En wil je meer weten over affirmaties, hier een superleuk artikel:

En voor je jouw reactie op deze blog post, ga bij jezelf na bij welke affirmatie jij jou het beste voelt. Alles kan, zolang jij er met een goed gevoel tegenaan kijkt.

Have fun Girl !!!!!


Meer hierover? "Hoe Je Onmiddellijk Werkstress Transformeert In ... Nah!"






1 opmerking: